Na motoryzacyjnej mapie świata marki przychodzą i odchodzą. Niektóre zostają w pamięci na chwilę, inne jak SsangYong, dziś występujący jako KGM zostają z nami na dekady. Dlaczego? Bo mają coś, czego nie da się wyprodukować na taśmie – charakter.
KGM, czyli Korean Genuinely Made, to nowy rozdział w historii południowokoreańskiego producenta samochodów, który od ponad 70 lat konstruuje pojazdy łączące funkcjonalność z terenowym zacięciem. Dziś marka prezentuje zupełnie nowe oblicze – nowoczesne, odważne, pełne inżynieryjnych pomysłów i stylistycznego temperamentu.
Torres – SUV, który nie udaje
Pierwsze wrażenie? SUV z filmów przygodowych. Torres, nazwany na cześć Parku Narodowego Torres del Paine w Chile, wygląda jakby zaprojektowano go do zadań specjalnych: masywny przód, muskularne błotniki, zadziorne światła i wyraźnie zarysowane nadkola. Mimo tego surowego designu, nie jest to toporny „off-roader”.
Wnętrze? Minimalistyczne i cyfrowe. Dwa ekrany: jeden przed kierowcą, drugi centralny sprawiają, że cockpit jest czysty i nowoczesny. Oprócz klasycznego napędu spalinowego, dostępna jest również wersja w pełni elektryczna Torres EVX, która oferuje zasięg bliski 450 km i system V2L (vehicle-to-load), dzięki któremu naładujesz np. laptopa czy ekspres do kawy w plenerze.
Torres to nie tylko design – to funkcjonalność, która mówi: „mogę więcej, jeśli chcesz”.
Rexton – klasyka w najlepszym wydaniu

Jeśli Torres to styl, Rexton to siła i komfort w jednym. Ten potężny SUV klasy wyższej mierzy ponad 4,8 metra długości i może pomieścić do 7 osób w bardzo wygodnych warunkach. Bagażnik? Ponad 800 litrów przestrzeni – zanim złożysz tylną kanapę.
Rexton to także przykład na to, że można połączyć klasyczne wartości z nowoczesnością. Pod maską pracuje 2,2-litrowy diesel o mocy 202 KM, zestawiony z automatyczną skrzynią biegów i inteligentnym napędem 4×4. Całość tworzy auto, które nie tylko świetnie spisuje się na długich trasach, ale też nie boi się błota czy śniegu.
Na pokładzie znajdziesz m.in. systemy wspomagania jazdy, adaptacyjny tempomat, aktywne monitorowanie martwego pola oraz luksusowe wykończenia wnętrza, których nie powstydziłaby się niemiecka konkurencja.
Tivoli – miejski, ale z zacięciem

Jeśli Rexton to stateczny lider, a Torres to buntownik, Tivoli jest młodszym bratem, który właśnie wszedł do gry. Ten kompaktowy SUV ma w sobie energię, której wielu rywali może pozazdrościć. Po faceliftingu model otrzymał nowy pas przedni, zmodyfikowane światła i ostrzejsze linie nadwozia.
Tivoli jest dostępny z silnikiem 1.5 turbo o mocy 163 KM. Co ciekawe, auto można skonfigurować z automatem lub manualem, z napędem na jedną lub dwie osie – co czyni go niezwykle elastycznym wyborem.
Wnętrze? Zaskakująco przestronne jak na auto tej klasy, z dużym ekranem dotykowym, cyfrowymi zegarami i szeregiem systemów bezpieczeństwa (np. LKA – asystent pasa ruchu czy FCA – automatyczne hamowanie awaryjne). Tivoli nie tylko wygląda dynamicznie – ono naprawdę takie jest.
Korando – SUV dla rozsądnych i wymagających

Korando to jeden z najdłużej produkowanych modeli tej marki. Obecna, czwarta generacja, to samochód typowo rodzinny, który idealnie sprawdzi się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i na dłuższych trasach.
Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2675 mm pasażerowie mają sporo miejsca, a bagażnik o pojemności 551 litrów pomieści nawet wózek dziecięcy i zestaw walizek. Auto wyposażono w nowoczesny system infotainment z Apple CarPlay i Android Auto oraz szereg systemów bezpieczeństwa czynnego.
Korando to przykład na to, że SUV może być nie tylko wygodny, ale też przystępny i funkcjonalny – bez zbędnych funkcji, których nie używa się podczas codziennej jazdy.
Musso Grand – pick-up gotowy do ciężkiej roboty

To nie jest pick-up do podjeżdżania pod modne kawiarnie (choć i tam nie będzie wyglądał źle). Musso Grand, czyli flagowy model użytkowy KGM, to samochód do zadań specjalnych. Dostępny w wersji z podwójną kabiną i długim pokładem, oferuje ładowność ponad 1000 kg i możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 3500 kg.
Pod maską pracuje sprawdzony diesel 2.2, a napęd 4×4 i wzmocnione zawieszenie zapewniają mu przyczepność i trwałość nawet w najtrudniejszych warunkach.
Musso nie tylko wygląda jak twardziel, on naprawdę nim jest.
KGM – więcej niż zmiana logo
Choć dla wielu KGM to nowa marka na rynku motoryzacyjnym, prawda jest taka, że to kontynuacja filozofii SsangYong z nową energią i inwestycjami. Koreańska motoryzacja od lat udowadnia, że potrafi zaskakiwać jakością, nowoczesnością, a przede wszystkim rozsądną ceną.
KGM nie ściga się na prestiżowe znaczki. Zamiast tego daje kierowcom praktyczne, komfortowe i dobrze wyposażone SUV-y, które doskonale sprawdzą się w polskich warunkach – od miejskich korków po podgórskie drogi.
Dlaczego Grupa Makurat?
Grupa Makurat to coś więcej niż salon sprzedaży. To miejsce, gdzie motoryzacja spotyka się z pasją, doświadczeniem i troską o klienta. Nasz zespół doradców to nie tylko to fachowcy, którzy realnie znają każdy model, potrafią doradzić i dopasować ofertę do Twoich potrzeb.
Na miejscu: jazdy testowe, ubezpieczenia, leasing, serwis i dostępność samochodów „od ręki”. Możesz być pewien, że dostaniesz tu wsparcie na każdym etapie zakupu i późniejszego użytkowania.
KGM Makurat – Jedyny autoryzowany dealer KGM w Trójmieście
Gdańsk, Elbląska 98B
Zobacz ofertę: https://makurat.kgm-auto.pl
Umów jazdę próbną: 58 573 58 80
kgm@grupamakurat.pl